Tradycyjność kontra nowoczesność - w firmie

wadzenie takiej działalności jest w dzisiejszych czasach bardzo popularne. Osoby, które mają ciągłą styczność z Internetem mają pewne zaufanie co do wirtualnych biur. Nic więc dziwnego, że to właśnie wśród nich znajdziemy najwięce

Tradycyjność kontra nowoczesność - w  firmie

Dla kogo wirtualne biuro?

Z wirtualnych biur najchętniej korzystają szczególnie te osoby, które zajmują się na co dzień branżą informatyczną lub sprzedażą wysyłkową. Prowadzenie takiej działalności jest w dzisiejszych czasach bardzo popularne. Osoby, które mają ciągłą styczność z Internetem mają pewne zaufanie co do wirtualnych biur. Nic więc dziwnego, że to właśnie wśród nich znajdziemy najwięcej klientów. Oczywiście, z tego typu usług korzystają także i przedsiębiorcy pochodzący z innych branż, w szczególności ci, którzy dopiero założyli własną firmę i potrzebują niewielkiej pomocy w jej prowadzeniu. Dla nich wirtualne biuro to nie tylko sposób na oszczędności, ale również szansa na uzyskanie pomocy w codziennym funkcjonowaniu firmy.


Wirtualne biuro - definicja z Wiki

Wirtualne biuro (ang. Virtual Office), inaczej e-biuro (ang. e-office) ? usługa polegająca na pełnym outsourcingu obsługi biurowej bez konieczności fizycznej obecności przedsiębiorstwa w danym miejscu.

Umożliwia użytkownikom znaczną redukcję kosztów związanych z wynajmem lokalu i zatrudnieniem pracowników biurowych. Wirtualne biura zapewniają rejestrację przedsiębiorstwa pod swoim adresem, dzięki czemu osoby prowadzące działalność w domu lub też mobilni specjaliści mogą korzystać z prestiżu prowadzenia przedsiębiorstwa pod adresem jednego z centrów biznesowych.

Wirtualne biura poza wynajmem adresu zapewniają również:

indywidualne numery telefoniczne
odbiór telefonów i faksów
odbiór i przesyłanie korespondencji
odbiór i obsługę skrzynki mailowej
obsługę prawną i księgową
przechowywanie dokumentów
rejestrację podmiotów gospodarczych w KRS, US, ZUS, GUS
wsparcie księgowe, prawne, informatyczne
założenie rachunku firmowego
skrytkę pocztową
wynajem sal na spotkania biznesowe
dobór optymalnej lokalizacji na nową fabrykę, oddział, sklep lub biuro
tworzenie biznesplanów
wsparcie doradcze w różnych dziedzinach
wyrabianie pieczątek, wizytówek i innych elementów systemu identyfikacji wizualnej
wynajem biurek dla freelancerów lub na coworking1
Wirtualne biuro to rozwiązanie dla ludzi pragnących rozpocząć działalność przy minimalnych kosztach lub obniżyć koszty istniejącej

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wirtualne_biuro


Kilka faktów o - Przyczyny tracenia czasu

Czas jest zasobem ograniczonym w formacie ilościowym, który co więcej nie daje się cofnąć, składować, nie można go kupić, zwielokrotnić, nie daje się niczym zastąpić i nieustannie upływa. Największym problemem ludzi jest marnowanie czasu. Istnieją dwie podstawowe grupy uwarunkowań marnotrawstwa czasu.

Wewnętrzne
Pierwsza grupa to uwarunkowania wewnętrzne, czyli czynniki uzależnione od człowieka w tym trzy najważniejsze: brak przemyśleń nad sobą oraz brak uzmysłowienia sobie przemijania czasu; brak wiedzy na temat zarządzania czasem; cechy osobowościowe człowieka.

Do cech sprzyjających marnowaniu czasu zaliczyć można: brak wiedzy, brak doświadczenia, brak motywacji, brak asertywności, niezdyscyplinowanie, niepunktualność, brak porządku, niesystematyczność, brak talentów organizacyjnych, niedbalstwo, flegmatyczność, słaba komunikatywność, gadatliwość, brak ambicji. Większość to cechy ściśle związane z osobowością człowieka, a więc bardzo odporna na zmiany. Można temu przeciwdziałać przez eliminację lub przekształcenia poprzez przyjęcie innego modelu psychicznego lub też odpowiednio zaprogramowane szkolenia.

Daje się zauważyć, że marnotrawstwo czasu w większości przypadków wynika z faktu, iż człowiek nie działa świadomie a jego postępowanie jest przypadkowe lub kieruje nim w stopniu niedostatecznym. Ogólnie rzecz biorąc większość ludzi nie potrafi racjonalnie gospodarować czasem własnym.

Zewnętrzne
Druga grupa to czynniki zewnętrzne. Wśród nich wymienić można: drogę do pracy, różnego typu zebrania, kolejki w sklepach i urzędach, telefony i wizyty akwizytorów czy niespodziewanych petentów, przeszkody w pracy płynące z otoczenia (zgiełk, gwar), potrzeba czytania prasy codziennej i fachowej, konieczność oglądania audycji telewizyjnych, awarie urządzeń, instalacji, zasilania, niepunktualność interesantów czy znajomych, tłok uliczny itd.