Kilka faktów o taksówkach i taksówkarzach

niecznie przed wyjazdem.Zjawisko car-sharinguCar-sharing jest to model biznesowy wypożyczalni samochodów, gdzie możliwe jest wypożyczanie samochodu na krótki czas, często z godziny na godzinę. Jest on atrakcyjny dla klientów, któr

Kilka faktów o taksówkach i taksówkarzach Transport w nowym mieście jest trudny, a gdy mamy ważne biznesowe spotkanie nie ma czasu na poznawanie rozkładu komunikacji miejskiej. Warto mieć numer na oraz wpisać go sobie koniecznie przed wyjazdem.

Zjawisko car-sharingu

Car-sharing jest to model biznesowy wypożyczalni samochodów, gdzie możliwe jest wypożyczanie samochodu na krótki czas, często z godziny na godzinę. Jest on atrakcyjny dla klientów, którzy tylko sporadycznie korzystają z pojazdu, a także dla tych, którzy chcieliby okazjonalnie mieć dostęp do samochodu innego typu. Organizacja wynajmu samochodów w tym modelu może być komercyjna, lub użytkownicy mogą być zorganizowani jako spółki, instytucje publiczne, spółdzielnie lub ugrupowania ad hoc.

Usługi car-sharingu są dostępne w ponad tysiącu miast w wielu krajach między innymi przez przedsiębiorstwa takie jak Autolib, City Car Club, Greenwheels, Stadtmobil, Zipcar czy CityBee. Tradycyjne wypożyczalnie samochodów wprowadziły własne usługi typu carsharing, w tym Hertz on Demand, Enterprise CarShare, Avis On Location, Uhal Car Share. Ponadto producenci samochodów również wprowadzili usługi typu carshare, w tym car2go Daimlera, DriveNow BMW i Quicar Volkswagena.

W grudniu 2012 roku było około 1,7 miliona użytkowników car-sharingu w 27 krajach, wliczając tak zwane usługi peer-to-peer, według badań Transportation Sustainability Research Center przy U.C. Berkeley. Spośród nich 800 000 użytkowników znajdowało się w Stanach Zjednoczonych. W listopadzie 2012 firma Zipcar miała 767 000 członków i oferowała 11 000 pojazdów na terenach Ameryki Północnej i europy, co czyni ją światowym liderem sieci car-sharingowej. Natomiast Car2go jest dostępne w 17 miastach na całym świecie z liczbą klientów równą 275 000 na styczeń 2013 roku.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Car-sharing


Jakie auto na taksi?

Wszyscy chyba kojarzą jak wygląda taksówka w Londynie, ale w Nowym Yorku. Te Londyńskie to niewielki, czarne auta, trochę przypominające naszego rodzimego Garbusa. To już tak utarty wizerunek taksówki, że ciężko kiedyś będzie go zmienić. W USA natomiast najsłynniejszy model taksówek to żółty Ford, kto go nie kojarzy? W praktycznie każdym firmie zza oceanu na drogach przymykają ogromne ilości tych samochodów. Te auta to ikony tamtych miast, które są ich nierozerwalna częścią.

jednak jakie auta są najlepsze na taksówkę? Generalnie wszystkie auta klasy średniej i wysokiej, sedany, limuzyny itp. Ciężko jest znaleźć taksówkę z klasy C, lub B. Zazwyczaj jest to klasa D i wyżej, najczęściej jednak są to auta klasy E i F. Dalekodystansowe taksówki powinny być jak najwyższej klasy, ponieważ są wygodne i najbezpieczniejsze. Nie wspominając o dodatkowym wyposażeniu tych aut, które dodatkowo zwiększa komfort podróży.


Taxi i prawo

Za taksówkę płaci się tyle ile nią przejechaliśmy, to chyba wie każdy. Nie każdy jednak wie, że w Polsce mamy przepisy regulujące typ i rodzaj obliczania trasy. Każdy taksometr musi być odpowiednio skalibrowany, aby odpowiadał tym normom, a źle skalibrowane taksometry, lub te złego typu są nielegalne.

Dodatkowo każdy taksówkarz musi posiadać ważną licencję, którą zdobywa się poprzez zdanie państwowego egzaminu. Nie można zostać profesjonalnym taksówkarzem bez tego egzaminu. Wykonywanie tego zawodu wiąże się również z ryzykiem zawodowym: choroby kręgosłupa, wypadki itp. Dlatego taksówkarze powinni mieć wykupione dodatkowe ubezpieczenie, gwarantujące im pomoc specjalistów w razie potrzeby.