Jak trenować z dobrym efektem?

Dodane: 30-08-2016 15:30
Jak trenować z dobrym efektem? Warto jest kupować u oficjalnych dystrybutorów konkretnych suplementów. Pozwala to zagwarantować wysoką jakość produktu przy jego niskiej cenie. Świetnym przykładem jest odżywki myprotein.

Jakie powinno być ubranie sportowca?

Ubranie sportowe to nieodłączna część każdego sportu i każdy sport ma 'swoje' ciuchy. Wybór takiego ubioru może pozytywnie wpłynąć na nasze dobre samopoczucie podczas ćwiczeń, a co za tym idzie, może wpłynąć na efekty treningu.

Warto wybierać ciuchy i bieliznę termoaktywną, ponieważ pozwala ona na dobre odprowadzenie wilgoci przy zachowaniu dobrej temperatury ciała. Słowem trudniej się przegrzać czy też przeziębić. Takie sportowe ubranie ma być przede wszystkim wygodne i dobrze dopasowane, nie może krępować ruchów ani uwierać.


Synteza białek- glutamina

Glutamina odpowiada za wspomaganie syntezy białek dla mięśni za sprawą wzbogacania włókien w azot. Dlatego glutamina i jej przyjmowanie mogą być decydującym czynnikiem o tym czy nasz trening jest skuteczny. Po intensywnym wysiłku fizycznym nasz organizm chcąc uzupełnić braki w składnikach odżywczych będzie ich szukał wszędzie i zabierze konieczne do wzrostu tkanki mięśniowej składniki.

Wg. badań glutamina zmniejsza także łaknienie na słodycze, ponieważ reguluje poziom cukry we krwi. Glutamina wspomaga też prace mózgu oraz prawidłowe funkcjonowanie jelit i wzmacnia odporność naszego organizmu.


Body Mass Index (BMI)

BMI jest bardzo prosty w użyciu, jest jednak dosyć niedokładnym wskaźnikiem niedowagi i nadwagi oraz ryzyk chorób z nimi związanych. Kulturyści mogą mieć BMI wskazujące na skrajną otyłość, posiadając jednocześnie bardzo mało tkanki tłuszczowej. Z drugiej strony, BMI zupełnie zdrowych, szczupłych i wysokich lekkoatletów może wskazywać na skrajną niedowagę (np. BMI Yohanna Diniza przy wzroście 185 cm i wadze 59 kg wyniesie 17,24). Związek między wielkością wskaźnika a ryzykiem chorób różni się między populacjami o różnych proporcjach ciała. I tak wśród Azjatów ryzyko cukrzycy jest znacząco wyższe przy niższych wartościach BMI3. Zawartość tłuszczu w organizmie jest też wyższa u kobiet, niż u mężczyzn przy normalnej masie ciała. W przypadku kobiet tkanka tłuszczowa odpowiada za płodność i dojrzewanie płciowe.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wskaźnik_masy_ciała