Dobre i złe praktyki marketingowe

zamiejscowymi.Przed wprowadzeniem nowościWprowadzenie nowego produktu na rynek powinno poprzedzić się odpowiednimi badaniami marketingowymi, które mają na celu stwierdzenie opłacalność całego przedsięwzięcia. Duże firmy muszą inw

Dobre i złe praktyki marketingowe Informacje odnośnie działania firmy można zdobyć na różne sposoby, na przykład . To doskonały pomysł, w szczególności dla wielkich sieci handlowych lub innych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Przed wprowadzeniem nowości

Wprowadzenie nowego produktu na rynek powinno poprzedzić się odpowiednimi badaniami marketingowymi, które mają na celu stwierdzenie opłacalność całego przedsięwzięcia. Duże firmy muszą inwestować w takie badania, ponieważ ryzykują utratą sporej części kapitału przeznaczonego na inwestycję w nowe produkty.

Same badania mogą przybrać różną formę w zależności od potrzeb i branży. Najczęściej wykorzystuje się tzw. ankietowanie, czyli generalnie ankiety. Badania ankietowe są uznawane za jedne z najskuteczniejszych i najłatwiejszych do interpretacji przez zespół badawczy. Ankiety przygotowywane są przez firmę zajmującą się tymi badaniami, a wyniki są interpretowane i przedstawiane firmie zamawiającej.


Warto wiedzieć czy produkt się sprzeda

Nowy produkt na rynku wymaga przeprowadzenia odpowiednich badań statystycznych, ankietowych i marketingowych. Żadna firm nie może sobie pozwolić na ogromne straty związane z wypuszczaniem nowości na rynek. Muszą posiadać twarde fakty, które potwierdzą przydatność ich produktu. Tego, że będzie na niego tzw. rynek. Wyobraźmy sobie sytuacje w której produkt wypuszczony przez firmę się nie sprzedał, mogą jednak obwiniać jedynie siebie. Brak zrobienia takich badań skutkuje zazwyczaj sporymi stratami, które mogą zagrozić płynność finansową firmy. Czasami nie sposób przewidzieć wyników badań, ponieważ ciężko powiedzieć czy produkt spodoba się ankietowanym.

Na same wyniki trzeba czasami poczekać, ponieważ jeszcze muszą być poddane wnikliwej analizie. Same suche dane to za mało, trzeba z nich wyciągać odpowiednie wnioski, co nie należy do łatwych zadań.


Wikipedia o tajemniczym kliencie

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci